مهدی عباسی

مهدی عباسی

دست نوشته های مهدی عباسی نسب غواص آسمان در اعماق فضای مجازی
مهدی عباسی

مهدی عباسی

دست نوشته های مهدی عباسی نسب غواص آسمان در اعماق فضای مجازی

فواید میوه انار از دیدگاه روایات

در هر انارى دانه‌اى بهشتى وجود دارد، چون دانه‌هایى از انار فرو ریخت بردارید، که آن دانه‌ها وارد معده مسلمانى نشود مگر آنکه تا 40 روز او را نورانى بدارد.  درباره امام ششم علیه‌السلام روایت است که هر شب جمعه انار تناول می فرمود و از امیر مؤمنان علیه السلام نقل است که فرمودند: انار را با پیه آن (پرده‌هاى درون آن) بخورید که معده را پاک میکند، و هیچ دانه‌اى از انار در معده مسلمانى قرار نگیرد مگر آنکه او را نورانى گرداند و تا 40 روز شیطان و وسواس را از او دور سازد.
همچنین گفته اند حضرت وقت انار خوردن دستمالی می گسترد، و مى‌فرمود در انار دانه‌هایى بهشتى نهفته است، گفتند یهود و نصاری و دیگر کسان از آن مى‌خورند، فرمود در موقع انار خوردن آنها، خداوند ملکی می فرستد که آن دانه‌هاى بهشتی را ببرد تا خوراک آنها نگردد.
روایت است پنج چیز میوه بهشتی است در دنیا: انار میخوش، سیب لبنانى، انگور، گلابی و خرماى مشانى.
و نیز گفته اند هر کس اناری را تا آخر بخورد، خداوند تا صد روز شیطان را از وسوسه دل او باز دارد، و هر کس سه انار کامل بخورد، خداوند یک سال شیطان را از او دور کند، و هر که خداوند تا یک سال شیطان را از دل او براند گناه نکند، و هر کس گناه نکند به بهشت رود.
انار برترین میوه‌هاست و هرکس یک انار بخورد، شیطان خود را تا چهل روز خشمگین کرده و هرگاه انار میل مى‌کرد، و کسی را در خوردن آن شریک نکند. از حضرت زین العابدین علیه السلام: هر که جمعه اناری ناشتا بخورد، دلش تا 40 روز پاک باشد، و وسوسه شیطان از او دور گردد، و هر که وسوسه شیطان از او دور باشد گناه نکند، و هر که گناه نکند به بهشت رود. از مرجانه: حضرت على سلام الله را دیدم که اناری می خورد و هر دانه‌اى که مى‌افتاد بر می داشت.
هر که انارى را کامل و تا آخر بخورد، خداوند قلبش را تا چهل روز نورانی بدارد. آدم و درخت خرما و انگور و انار از سرشت و گل واحد خلق شده‌اند. انار بخورید که هیچ دانه‌اى از آن در معده قرار نگیرد، مگر آنکه دل را نورانى گرداند و شیطان را بیچاره کند. از املاء شیخ طوسى: به کودکان انار دهید که که زودتر زبان واکنند.
برگرفته از احادیث کتاب مکارم الاخلاق الطبرسی - کتابخانه مدرسه فقاهت صفحه 170 تا 171
لطفا در هنگام مطالعه دقت کنید، متن از عربی ترجمه شده است و احتمال خطا در ترجمه، ویرایش، تلخیص و ... توسط بنده وجود دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد